Składanie skarg, wniosków i petycji w Krajowej Szkole Skarbowości (KSS)
1. Jak złożyć skargę, wniosek lub petycję:
Skargę, wniosek lub petycję możesz:
- złożyć osobiście – sekretariat czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00 w siedzibie Krajowej Szkoły Skarbowości w Warszawie przy ulicy Okrzei 4,
- przesłać listownie na adres – Krajowa Szkoła Skarbowości, 03-710 Warszawa,
Stefana Okrzei 4, - przesłać faksem – pod numer 22 619-51-27,
- przesłać pocztą elektroniczną – na adres: sekretariat.kss.warszawa@mf.gov.pl
- złożyć ustnie do protokołu – w siedzibie głównej KSS w Warszawie,
W sprawach dotyczących Filii KSS skargi, wnioski lub petycje można składać osobiście, pisemnie, ustnie do protokołu, faksem lub pocztą elektroniczną. Dane adresowe do Filii KSS:
- Filia KSS w Białobrzegach, Wczasowa 50, 05-127 Białobrzegi, tel.: 22 774 82 41, fax.: 22 774 83 62, e-mail: bialobrzegi.kss.030244@mf.gov.pl
- Filia KSS w Jastrzębiej Górze, Bałtycka 28, 84-104 Jastrzębia Góra,
tel.: 58 675 87 00, fax.: 58 674 92 10,e-mail: jastrzebiagora.kss.030332@mf.gov.pl - Filia KSS w Krakowie, ul. Rzemieślnicza 20, 30-363 Kraków, tel.: 12 269 15 66, fax.: 12 269 18 83, e-mail: krakow.kss.030435@mf.gov.pl
- Filia KSS w Muszynie, ul. Nowa 70, 33-370 Muszyna, tel.: 18 471 49 07,
fax.: 18 477 78 65, e-mail: muszyna.kss.030535@mf.gov.pl - Filia KSS w Otwocku, ul. Kolorowa 13, 05-402 Otwock, tel.: 22 779 20 40,
fax.: 22 779 50 75, e-mail: otwock.kss.030644@mf.gov.pl - Filia KSS w Przemyślu, Książąt Lubomirskich 2, 37-700 Przemyśl,
tel.: 16 676 98 10, fax.: 16 735 52 99, e-mail: us.przemysl.kss@mf.gov.pl - Filia KSS we Wrocławiu, Sztabowa 100, 53-310 Wrocław
tel.: 71 332 09 40, e-mail: sekretariat.kss.wroclaw@mf.gov.pl - Filia KSS w Kamionie, Dolina Rawki 26, 96-330 Kamion,
tel.: 46 831 06 83
2. Podstawa prawna skarg, wniosków i petycji:
Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają następujące akty prawne:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
(tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 149 i 650) – Dział VIII Skargi i wnioski, - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46),
- regulamin organizacyjny Krajowej Szkoły Skarbowości.
W Krajowej Szkole Skarbowości kwestie składania skarg i wniosków reguluje:
- Instrukcja przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Krajowej Szkole Skarbowości.
Zasady rozpatrywania petycji określa:
- ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 870)
3. Co może być przedmiotem skargi?
Przedmiotem skargi może być w szczególności:
- zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Krajowej Szkoły Skarbowości lub Filie KSS,
- naruszenie zasad praworządności,
- naruszenie interesów osób skarżących,
- przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
4. Co może być przedmiotem wniosku?
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy podniesienia poziomu (usprawnienia) w siedzibie głównej Krajowej Szkoły Skarbowości lub w Filiach KSS kwestii dotyczących:
- optymalizacji i ulepszenia organizacji;
- wzmocnienie praworządności,
- usprawnienie pracy,
- zapobieganie nadużyciom,
- ochrony własności,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
5. Co może być przedmiotem petycji?
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności:
- zmiany przepisów prawa,
- podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję,
- życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
5. Ważne informacje:
- Dyrektor Krajowej Szkoły Skarbowości w sprawach skarg i wniosków przyjmuje
w poniedziałki w godz. 15.00-16.00, - w skardze lub wniosku należy zamieścić imię, nazwisko i adres zamieszkania - jeśli tego Państwo nie zrobią, pismo pozostanie bez rozpoznania,
- skargi i wnioski załatwiane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od daty wpływu, z zastrzeżeniem art. 237 § 2 kpa;
- w razie niezałatwienia skargi w wyżej wymienionym terminie stosuje się przepisy
36-38 kpa., a w razie niezałatwienia wniosku stosuje się przepis art. 245 kpa, - jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić jej przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, iż nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpatrzenia,
- ewidencja skarg i wniosków prowadzona jest w rejestrze skarg i wniosków
w sekretariacie KSS, - zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi lub wniosku powinno zawierać: oznaczenie jednostki, od której pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga lub wniosek zostały załatwione, podpis Dyrektora KSS lub innej osoby upoważnionej do załatwienia skargi lub wniosku, jeżeli zawiadomienie zostało sporządzone w formie dokumentu elektronicznego, powinno być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
- zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi lub wniosku powinno zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie o treści art.239 kpa.
- skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.
UWAGA:
Z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze - przetwarzanie w związku
z Działem VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 149
i 650) oraz z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5,
poz. 46) można zapoznać się pod adresem: http://www.kss.gov.pl (Ochrona danych osobowych).