Rejestracja w systemie e-TOLL

Rejestracja w systemie e-TOLL

Rejestracja w systemie e-TOLL

Logo e-TOOL i napis
  • Ministerstwo Finansów uruchamia rejestrację w systemie e-TOLL oraz Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta.
  • Rejestracja jest krótkim i intuicyjnym procesem, który będzie można przeprowadzić całkowicie online.
  • Kolejnym etapem wdrożenia nowego systemu, będzie uruchomienie w czerwcu br. poboru opłat w systemie e-TOLL.

 

„Udostępniamy naszym klientom kluczowy moduł systemu e-TOLL, czyli Internetowe Konto Klienta. Od dziś możliwa będzie rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchamiamy również infolinię, która całodobowo będzie wspierać użytkowników e-TOLL" – informuje szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.

„System e-TOLL to zarówno dla administracji jak i dla jego użytkowników duże wyzwanie i rewolucyjna zmiana. Jest to duży krok w kierunku cyfrowej transformacji w obszarze transportu drogowego. Wdrażane przez nas rozwiązania to przede wszystkim oferta nowoczesnych i intuicyjnych narzędzi do wnoszenia opłaty za przejazdy po płatnych drogach, które będą ułatwieniem dla użytkowników" – dodaje wiceminister Rzeczkowska.

 

Jak się zarejestrować

Rejestracja w systemie e-TOLL będzie możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem

e-Urzędu Skarbowego.

Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:

-       stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL

-       za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych

Intuicyjna rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.

 

Internetowe Konto Klienta

Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidulanego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na:

  • rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło)
  • zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu
  • korzystanie z płatności pre-pay i post-pay
  • pełne zarządzanie usługami online

-       wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu

-       możliwość wykorzystania szybkich płatności online

-       automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach

-       komunikacja z Poborcą Opłaty

  • różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca
  • pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online

 

Wsparcie dla użytkowników

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:

  • 800 101 101 - numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
  • +48 22 521 10 10 - numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.

Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest adres mailowy kontakt@etoll.gov.pl. Pytania można przesyłać też w formie korespondencji listownej na adres Ministerstwa Finansów.

 

Kolejne etapy projektu

Wkrótce w sklepach Google Play i App Store zostanie udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która będzie jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych do systemu e-TOLL oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych.

W pierwszej połowie czerwca br. uruchomione zostaną pierwsze Miejsca Obsługi Klienta dla użytkowników e-TOLL oraz ruszy pobór opłat w nowym systemie.

 

Pliki do pobrania